čtvrtek 31. května 2012

Šest tajemství úspěchu - Arnold Schwarzenegger

Nedávno jsem se dostal k zajímavému rozhovoru s Arnodlem Schwarzeneggerem na téma úspěch. Nechte se inspirovat jedním z nejdisciplinovanějších lidí na světě:

Hovoří Arnold Schwarzenegger:




Jasně, lidé se mě pořád ptají, říkají mi, jaké je tajemství úspěchu?

1. VĚŘTE V SEBE SAMA
Nejdůležitější je, že se musíte opravdu, ale opravdu zamyslet, a zeptat se sama sebe, „kým chceš být?“. Ne čím, ale kým. Teď nemluvím o tom, co chtějí vaši rodiče nebo učitelé, ale co chcete vy! Mluvím o tom přijít na to, co vás dělá šťastným, bez ohledu na to, jak šílené se to může zdát ostatním. Číslo jedna je tedy věřit v sebe sama a neohlížet se co si myslí ostatní.

2. PORUŠUJTE PRAVIDLA
Pravidla nás v životě svazují ve všem. Neříkám, abyste porušovali zákon, já říkám porušujte pravidla. Je nemožné nejít se stádem, nebo být pravý originál, pokud se chováte přehnaně slušně a nechcete porušovat pravidla. Musíte myslet kreativně. To je to, v co věřím. Jaký má život smysl, pokud chcete být pouze jako ostatní a vyhýbat se potížím? Jediná cesta, kterou jsem kdy něco dosáhl, byla porušením některých z pravidel.

3. NEBOJTE SE SELHÁNÍ
U všeho, čeho jsem se kdy pokusil, jsem byl ochoten selhat. Nemůžete vždycky vyhrát, ale nebojte se dělat rozhodnutí. Nemůžete se nechat paralyzovat strachem, neúspěchem, nebo nevěnovat problému veškeré úsilí. Stále posouváte své limity, protože věříte v sebe sama a svou vizi, víte, že je to ta správná cesta a že úspěch se dostaví. Takže se nebojte selhání.

4. IGNORUJTE POCHYBOVAČE
Myslím tím, jak často slýcháváte „tohle nebo tamto nezvládneš, tohle se ještě nikomu nepovedlo“?. Miluji, když někdo řekne, že se to ještě nikomu nepovedlo, protože pokud to dokážu já, znamená to, že jsem první, komu se to kdy povedlo. Takže nevěnujte pozornost lidem, kteří říkají, že je to nemožné. Slovo „nemožné“ pro mne neexistuje. Poslouchám pouze sebe a říkám „DOKÁŽU TO.“

5. DEJTE DO TOHO VŠECHNO       
Vydejte ze sebe to nejlepší. Muhammed Ali, jeden z mých velkých hrdinů, v sedmdesátých letech skvěle odpověděl na otázku „kolik sed-lehů děláte?“ Odpověděl: „Nepočítám sed-lehy, počítat začínám, když to začíná bolet, když cítím bolest. Teprve potom začínám počítat, protože až pak to dává smysl. To je to, co z nás dělá pravého šampiona.“ Takhle je to se vším, bez bolesti ničeho nedosáhnete. Mezitím, co si užíváte života nebo se poflakujete, někdo další tvrdě pracuje. Někdo další se vzdělává a někdo vítězí. Bez tvrdé práce vítězství nedosáhnete.



Žádné z mých pravidel pro úspěch nebude fungovat, dokud do toho nedáte všechno. Vždycky mě napadlo, že den má 24 hodin, z toho 6 hodin spíte a 18 hodin vám zbývá. Vím, že mnozí z vás řeknou, „počkejte, ale já spím 8 až 9 hodin denně“, pak bych ale doporučil spát méně.

6. DÁVEJTE NAZPĚT
Jakoukoliv cestu si ve svém životě zvolíte, vždy si musíte najít čas vrátit něco zpět. Vraťte něco své komunitě, dejte zpět něco svému státu, nebo zemi. Něco vám řeknu, podat ruku a pomoci lidem vás uspokojí více, než cokoliv jiného, čeho jste kdy dosáhli.

Zapamatujte si těchto šest pravidel:
  1. VĚŘTE V SEBE SAMA
  2. PORUŠUJTE PRAVIDLA
  3. NEBOJTE SE SELHÁNÍ
  4. IGNORUJTE POCHYBOVAČE
  5. DEJTE DO TOHO VŠECHNO
  6. DÁVEJTE NAZPĚT





Nejvíce mne zaujalo pravidlo číslo 5. Dejte do toho všechno a odpověď Muhammeda Aliho. Je vidět, že se člověk pokud chce, může hodně naučit i od boxera a "kulturisty". 

A jak jste na tom vy? Kdo v poslední době inspiroval vás?


Žádné komentáře:

Okomentovat